• ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ 189 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ.
• Τέλος στη μείωση κατά 1,5% της παρακράτησης φόρου εισοδήματος και στην έκπτωση των ιατρικών εξόδων.
Την κατάργηση φοροαπαλλαγών ύψους 189 εκατ. ευρώ που ισχύουν κυρίως για μισθωτούς και συνταξιούχους, την πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας επιβολής κατασχέσεων σε εισοδήματα και περιουσιακά στοιχείων οφειλετών του Δημοσίου, την εφαρμογή ενός νέου συστήματος εξόφλησης φορολογικών οφειλών σε μηνιαία αντί σε ετήσια βάση, την κατάργηση των παρατάσεων στις προθεσμίες παραγραφής φορολογικών υποθέσεων, την απλοποίηση των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης του ΦΠΑ και πλήθος άλλων νομοθετικών ρυθμίσεων και παρεμβάσεων για τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης, την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τη βελτίωση των διαδικασιών είσπραξης των δημόσιων εσόδων περιλαμβάνει η συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές για την επικαιροποίηση του Μνημονίου.
Ειδικότερα, στο νέο επικαιροποιημένο Μνημόνιο περιγράφονται οι ακόλουθες 20 παρεμβάσεις στο φορολογικό σύστημα, οι οποίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός της διετίας 2017-2018:
1. Εξορθολογισμός των «οπισθοδρομικών» φορολογικών δαπανών (φοροαπαλλαγών) για την εξοικονόμηση 189 εκατ. ευρώ εντός του 2018. Ως «οπισθοδρομικές» θεωρούνται, ουσιαστικά, η έκπτωση ποσοστού 2,5% κατά την παρακράτηση φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων και η έκπτωση από το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων μικρού ποσοστού των δαπανών των φορολογουμένων για ιατρική, φαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Οι διατάξεις αυτές θα πάψουν να ισχύουν από το 2018, με συνέπεια την αύξηση των μηνιαίων κρατήσεων φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους και την περαιτέρω φορολογική επιβάρυνση των φυσικών προσώπων το 2019, όταν θα γίνει η εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για το 2018.
2. Αναθεώρηση των διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) ώστε τα πρόστιμα που επιβάλλονται στο Πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου να μειώνονται σε συνάρτηση με το βαθμό συνεργασίας του φορολογούμενου.
3. Προσαρμογή του ύψους των προστίμων που προέβλεπε η νομοθεσία, η οποία ίσχυε πριν από τον ΚΦΔ (πριν από την 1η-1-2014), στα επίπεδα των προστίμων του ΚΦΔ.
4. Ολοκλήρωση της εκτίμησης για το ύψος στο οποίο πρέπει να αυξηθεί το κατώτατο όριο ακαθάριστων εσόδων για την υπαγωγή στο καθεστώς ΦΠΑ. Σήμερα το όριο αυτό ανέρχεται στις 10.000 ευρώ.
5. Επανεξέταση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων για τη διασφάλιση της εφαρμογής αποτελεσματικών αναγκαστικών μέτρων είσπραξης οφειλών από φόρους. Στις διαδικασίες της επιβολής μέτρων είσπραξης του συγκεκριμένου Κώδικα θα ενταχθούν και οι ασφαλιστικές εισφορές. Μέχρι τον Νοέμβριο του 2017. ο σχετικός νόμος θα πρέπει να έχει αναθεωρηθεί.
6. Επανεξέταση όλων των φορολογικών κινήτρων των επιχειρήσεων και ενσωμάτωση των φορολογικών απαλλαγών, με ταυτόχρονη κατάργηση εκείνων που θεωρούνται αναποτελεσματικές ή άδικες.
7. Κωδικοποίηση και απλούστευση της νομοθεσίας για τον ΦΠΑ, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και να εξαλειφθούν τα κενά, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εντοπίστηκαν κατά την επανεξέταση της νομοθεσίας σχετικά με την απένταξη και την επανένταξη στο καθεστώς ΦΠΑ.
8. Επανεξέταση της προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης της ναυτιλιακής βιομηχανίας υπό το πρίσμα των υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έως τον Ιανουάριο του 2018.
9. Ευθυγράμμιση των αντικειμενικών τιμών, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των φορολογητέων αξιών των ακινήτων, με τις εμπορικές τιμές της κτηματαγοράς..
10. Επέκταση της προσωρινής εθελοντικής συνεισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας έως το 2018.
11. Αναθεώρηση και μεταρρύθμιση των διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης για την αναγκαστική εκποίηση περιουσιακών στοιχείων.
Βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης
12. Υποχρεωτική εγκατάσταση μηχανημάτων POS από κάθε κατηγορία επαγγελματιών και επιχειρήσεων ανάλογα με το προφίλ τους όσον αφορά στη διάπραξη φοροδιαφυγής, ώστε στην πρώτη κατηγορία επαγγελματιών και επιχειρήσεων (που έχουν προσδιοριστεί ως υψηλού ρίσκου όσον αφορά τη φοροδιαφυγή) να υπερβεί το 80% το ποσοστό του εξοπλισμού P0S έως τον Ιούνιο του 2017.
13. Προώθηση και διευκόλυνση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών (μέσω ηλεκτρονικών μεταφορών χρηματικών ποσών και μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών) για τη μείωση της χρήσης μετρητών και επιταγών.
14. Υποβολή προτάσεων στα θεσμικά όργανα για πρόσθετα κίνητρα χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών. Αυτά τα πρόσθετα κίνητρα θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερα και δεν θα πρέπει να δημιουργούν δημοσιονομικό κίνδυνο.
15. Λειτουργία της λαχειοφόρου αγοράς (λοταρίας) των αποδείξεων που περιλαμβάνουν ΦΠΑ μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
16. Εξάλειψη της συσσώρευσης πλήθους ανέλεγκτων φορολογικών υποθέσεων με την κατάργηση της παράτασης των προθεσμιών παραγραφής. Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, οι Αρχές θα εγκρίνουν νομοθεσία με στόχο να μειώσουν σημαντικά την επιβάρυνση των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ από την ενασχόλησή τους με το απόθεμα των υποθέσεων για τις οποίες έχουν ήδη παραταθεί οι προθεσμίες των παραγραφών, θεσπίζοντας την εφαρμογή του κοινού ορίου παραγραφής στις περιπτώσεις αυτές ή, ανάλογα με την περίπτωση, εάν οι υποθέσεις έχουν επιλεγεί για έλεγχο κατά προτεραιότητα μέσω αξιολόγησης κινδύνου, επιτρέποντας τον έλεγχο πέραν του συνήθους ορίου παραγραφής μόνο εάν υπάρχει υποψία ποινικής φορολογικής απάτης. Η νομοθεσία αυτή θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2018.
17. Αυστηρή τήρηση της προθεσμίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων. Οι αρχές θα δεσμευτούν να μην επιτρέψουν καμία παράταση στην προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων και να παράσχουν εγκαίρως την απαραίτητη πληροφόρηση για να ενθαρρύνουν τους φορολογούμενους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις δήλωσης των φορολογητέων εισοδημάτων τους έως την προβλεπόμενη προθεσμία.
Βελτίωση της συλλογής δημόσιων εσόδων και διαχείριση των οφειλών
18. Προμήθεια λογισμικού που θα επιτρέπει την περαιτέρω αυτοματοποίηση της είσπραξης οφειλών, συμπεριλαμβάνοντας κυρίως την πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία κατάσχεσης.
19. Μελέτη σχετικά με τη δυνατότητα καθιέρωσης ενός συστήματος τακτικής μηνιαίας πληρωμής με αυτοματοποιημένα ηλεκτρονικά μέσα για τους φόρους που καταβάλλουν μεμονωμένοι φορολογούμενοι, η οποία θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2017.
20. Δημοσίευση του επικαιροποιημένου ετήσιου καταλόγου των μεγάλων οφειλετών του Δημοσίου μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ-gpalaitsakis@e-typos.com
(ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ-10/05/2017)
__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις - Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των.
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία! Οι αναρτήσεις στο ιστολόγιο μας δεν αποτελούν θέση ή άποψη δική μας άλλα Πολιτών και Blogger. Επίσης δημοσιεύονται άρθρα εφημερίδων και περιοδικών. Ιδιαίτερα άρθρα που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις - Σώματα Ασφαλείας και τους Αποστράτους των.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο. Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.